ELEKTRICKÁ LOKOMOTIVA E 499.014 BOBINA - LUXUSNÍ REKLAMNÍ KATALOG ŠKODA PLZEŇ - PODNIKOVÁ PUBLIKACE PRO VIP KLIENTY Z KONCE 50. LET

1 hodnocení
 
  • 1 z 15
 

Škoda Plzeň- reprezentativní podnikový A4 katalog lokomotivní produkce z konce 50. let, luxusní plně kožená kombinovaná vazba s původním ochranným kartonem. Texty anglicky, francouzsky, rusky a španělsky.  

Rok vydání: neuveden
Vazba: kožená, rozměry A4
Rozměry: 22 x 32 cm, 18 svázaných kartonů, krycí papíry, 36 podnikových fotografií, samostatné kartonové pouzdro. 12 fotografií v galerii produktu. Luxusní sběratelský stav. 

ChatGPT řekl:

Z poválečného úsilí o obnovu železniční dopravy vzešla jedna z nejzásadnějších lokomotiv československé historie – legendární „Bobina“. Po druhé světové válce bylo nutné rychle nahradit málo účinné parní lokomotivy a elektrifikace tratí se stávala klíčovou prioritou. Tuzemské podniky sice nabízely vlastní konstrukce, ty však vycházely z předválečných vzorů. Proto Československo sáhlo po moderních řešeních ze Švýcarska, zejména po koncepci převratné lokomotivy Ae 4/4. Díky licencím od firem SLM a Sécheron vznikla během několika let lokomotiva Škoda 12E (E 499.0), která tehdejší požadavky splnila s přehledem: univerzální, spolehlivá, výkonná a schopná zvládat jak rychlíkovou, tak nákladní službu.

Po testování v Plzni, Praze i Polsku vyjela Bobina poprvé na československé elektrifikované trati v roce 1953 a okamžitě potvrdila svou výjimečnost. Byla modernější, jednodušší na obsluhu i údržbu a výrazně pohodlnější než parní stroje, které nahradila. V sériové výrobě vznikly stovky kusů, jež po desetiletí zajišťovaly provoz na nejzatíženějších tratích – zejména na Slovensku a v horských úsecích. Její odolnost a technická pokročilost ji udržely v provozu více než 70 let, což se nepodařilo žádné jiné československé elektrické lokomotivě. Bobina se tak právem stala ikonou našeho železničního průmyslu i neodmyslitelným symbolem poválečné modernizace (zkráceno z článku Jana Sutnara: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/bobina-byla-prvni-zrod-elektricke-lokomotivy-z-plzne-predcha/r~30c00d906efc11f0a26cac1f6b220ee8/)

Dostupnost Skladem (1 ks)
5 000 Kč    
Kód produktu 432111-POLICESDOLE2AASZCELAVLEVOOO2
Kategorie Top 500 - DÁRKY Happy birthday & Merry Christmas
 

Škoda Plzeň- reprezentativní podnikový A4 katalog lokomotivní produkce z konce 50. let, luxusní plně kožená kombinovaná vazba s původním ochranným kartonem. Texty anglicky, francouzsky, rusky a španělsky.  

Rok vydání: neuveden
Vazba: kožená, rozměry A4
Rozměry: 22 x 32 cm, 18 svázaných kartonů, krycí papíry, 36 podnikových fotografií, samostatné kartonové pouzdro. 12 fotografií v galerii produktu. Luxusní sběratelský stav. 

ChatGPT řekl:

Z poválečného úsilí o obnovu železniční dopravy vzešla jedna z nejzásadnějších lokomotiv československé historie – legendární „Bobina“. Po druhé světové válce bylo nutné rychle nahradit málo účinné parní lokomotivy a elektrifikace tratí se stávala klíčovou prioritou. Tuzemské podniky sice nabízely vlastní konstrukce, ty však vycházely z předválečných vzorů. Proto Československo sáhlo po moderních řešeních ze Švýcarska, zejména po koncepci převratné lokomotivy Ae 4/4. Díky licencím od firem SLM a Sécheron vznikla během několika let lokomotiva Škoda 12E (E 499.0), která tehdejší požadavky splnila s přehledem: univerzální, spolehlivá, výkonná a schopná zvládat jak rychlíkovou, tak nákladní službu.

Po testování v Plzni, Praze i Polsku vyjela Bobina poprvé na československé elektrifikované trati v roce 1953 a okamžitě potvrdila svou výjimečnost. Byla modernější, jednodušší na obsluhu i údržbu a výrazně pohodlnější než parní stroje, které nahradila. V sériové výrobě vznikly stovky kusů, jež po desetiletí zajišťovaly provoz na nejzatíženějších tratích – zejména na Slovensku a v horských úsecích. Její odolnost a technická pokročilost ji udržely v provozu více než 70 let, což se nepodařilo žádné jiné československé elektrické lokomotivě. Bobina se tak právem stala ikonou našeho železničního průmyslu i neodmyslitelným symbolem poválečné modernizace (zkráceno z článku Jana Sutnara: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/bobina-byla-prvni-zrod-elektricke-lokomotivy-z-plzne-predcha/r~30c00d906efc11f0a26cac1f6b220ee8/)

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.

Nevyplňujte toto pole: