SLOVENSKÁ STRELA - REKLAMNÍ MOTIV OLDŘICH ŠEBOR NA CESTOVNÍM ZPRAVODAJI ČMD 1939
Popis
Oficielní propagační časopis Ředitelství drah v Brně a Olomouci. Vydáno v roce 1939, 74 stran, formát větší A5, původní brož, v rohu dírka na provázek k zavěšení do kupé pro cestující ve vlaku. Časopis je věnován propagaci turistického průmyslu města Brna a jeho okolí s titulní obálkou Oldřich Šebora na Slovenskou strelu. V pozadí Petrov a Špilberk. Šeborův motiv je druhým nejslavnějším reklamním motivem, který se k tomuto ikonickému višňově červenému vozidlu čs. státních drah váže. Prvenství drží Atelier Rotter. Luxusní sbírková položka.
Slovenská strela byl od r. 1936 expresním železničním spojem mezi Prahou a Bratislavou. Trasu rychlík urazil za čtyři hodiny a dvacet osm minut. Slovenská strela vyjížděla každý pracovní den s výjimkou nedělě. Na její konstrukci se podílela celá řada slavných konstruktérů a umělců. Připomeňme namátkou tři velká jména: Hans Ledwinka (podíl na aerodynamické konstrukci), Jan Nušl (státní znak s písmeny ČSD pro příď lokomotivy) a Josef Sousedík (elektromechanický přenos výkonu ze spalovacích motorů na hnací soukolí vozu).
Šebor Oldřich (1892-1939)
Narozen roku 1892 v Nymburku. Středoškolský profesor, akademický malíř, autor učebnice kreslení. Žák Umělecko - průmyslové školy v Praze u prof. Maška a Kysely (1908 – 1917). Malíř tvořící v Brně. Zemřel roku 1939 taktéž v Brně.
Pozn.: Podrobnosti viz wikipedia nebo například https://www.idnes.cz/technet/technika/motorovy-vuz-m-290-0-slovenska-strela.A160710_120520_tec_technika_erp
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.